Jun 24, 2021, 12:37 pm

News:

Uw advertentie op Spelhobby.nl, of een eigen pagina op de mainsite? Vraag het de admins!

Welkom bij 9th Age!

Started by Pellegrim, Feb 01, 2020, 10:44 am

Previous topic - Next topic

Pellegrim

Veel goede dingen beginnen met één troll!

Lionhammer

Mar 25, 2021, 12:03 pm #31 Last Edit: Mar 25, 2021, 12:10 pm by Lionhammer
Om erg eerlijk te zijn mis ik de huidige project niet, vooral nadat een mod mij voor "toxic" heeft genoemd alleen al om een meme die ik postte over de geheimzinnigheid aka Rutte doctrine rondom de huidige game design. en op DakkDakka zag ik dat ik niet de enige ben die ben weggejaagd.

Het is vooral een klap in het gezicht voor mensen die T9A in het begin steun gaven (en verdedigen) en geen FVD-toestanden hadden verwacht. Maar het is een harde les dat projecten met community inbreng, zonder duidelijke en constitutie-achtige regels die de leden en inbreng beschermen, richting een geconcentreerde hiërarchie gaat waar afwijkende meningen geen ruimte krijgen.

bas_2312

Quote from: Lionhammer on Mar 25, 2021, 12:03 pmOm erg eerlijk te zijn mis ik de huidige project niet, vooral nadat een mod mij voor "toxic" heeft genoemd alleen al om een meme die ik postte over de geheimzinnigheid aka Rutte doctrine rondom de huidige game design. en op DakkDakka zag ik dat ik niet de enige ben die ben weggejaagd.

Het is vooral een klap in het gezicht voor mensen die T9A in het begin steun gaven (en verdedigen) en geen FVD-toestanden hadden verwacht. Maar het is een harde les dat projecten met community inbreng, zonder duidelijke en constitutie-achtige regels die de leden en inbreng beschermen, richting een geconcentreerde hiërarchie gaat waar afwijkende meningen geen ruimte krijgen.

Lekker dramatisch.

Het is gewoon een spelletje. Daar hoef je geen hele politieke verhalen achter te zoeken.

Vergeet niet dat een meme voor jou grappig kan zijn, maar voor een mod die de hele dag gezeur over het spel krijgt en misschien andere posts van je ziet met meer geklaag kan het net de druppel zijn.

Verder gewoon lekker popjes kwasten en dobbelstenen over de tafel gooien.

Lionhammer

Quote from: bas_2312 on Mar 25, 2021, 16:31 pmLekker dramatisch.

Het is gewoon een spelletje. Daar hoef je geen hele politieke verhalen achter te zoeken.
Dacht niet echt aan politiek. Wat ik opnoemde kan ook eerder een maatschappelijke voorbeeld zijn.

Quote from: bas_2312 on Mar 25, 2021, 16:31 pmVergeet niet dat een meme voor jou grappig kan zijn, maar voor een mod die de hele dag gezeur over het spel krijgt en misschien andere posts van je ziet met meer geklaag kan het net de druppel zijn. 
Misschien kon hij beter aan zijn werkgever aka board directors beter doorgeven dat hij het niet meer aan kan in plaats van de reputatie van andere leden door het slijk halen.

Quote from: bas_2312 on Mar 25, 2021, 16:31 pmVerder gewoon lekker popjes kwasten en dobbelstenen over de tafel gooien.
En vergeet niet kaarten verzamelen en decks bouwen. fysieke gaming kent vele vormen ;).

Arloid

Laat ik het zo zeggen, ik krijg niet het gevoel dat jij het zo gepast hebt gevraagd binnen het 9th age forum.

Dan kan ik best voorstellen dat je dan als aso #12 wordt bestempeld en geen antwoord krijgt. Komt even bij kijken dat bij elke regelbeslissing of wijziging die ze doorgeven ze ook hartstikke veel kritiek en meningen krijgen, dan heb je geen zin in ellende zoals vergelijkingen met Rutte doctrine.

Lionhammer

Mar 29, 2021, 01:41 am #35 Last Edit: Mar 29, 2021, 02:05 am by Lionhammer
Quote from: Arloid on Mar 28, 2021, 00:00 amLaat ik het zo zeggen, ik krijg niet het gevoel dat jij het zo gepast hebt gevraagd binnen het 9th age forum.

Dan kan ik best voorstellen dat je dan als aso #12 wordt bestempeld en geen antwoord krijgt. Komt even bij kijken dat bij elke regelbeslissing of wijziging die ze doorgeven ze ook hartstikke veel kritiek en meningen krijgen, dan heb je geen zin in ellende zoals vergelijkingen met Rutte doctrine.
Nou zeg, gelijk suggereren dat iemand zich niet gedraagt.

Ik heb meerdere keren (op een normale manier) over gehad zonder vervelende opmerkingen, maar ze zullen momenteel wel diep in een bubbel zitten, met tunnelvisie als gevolg en dat is gevaarlijk voor het project. Ik krijg daardoor wel iets meer begrip voor Leftblank's argumenten :-X .

En dat terwijl het project juist in het begin erg goed verliep. Je kon zelfs nog topics openen met polls erin.

Arloid

Dus ga je maar hier in het welkoms topic de sfeer verzieken?  :-\

Ik zie ook niet echt wat je wilt bereiken behalve voor ophef zorgen, zo'n gesprek over development vindt ik meer iets voor een apart topic. Een menings slagveld openen in een spelers werving topic is een beetje not done, de mensen die het spelen zijn ook niet verantwoordelijk voor de development of er überhaupt mee bezig.

Lionhammer

Quote from: Arloid on Mar 29, 2021, 07:54 amDus ga je maar hier in het welkoms topic de sfeer verzieken?  :-\
Dankje zeg. Het is nog net niet dat dat ik er wordt van beschuldigd dat ik in een geheime genootschap zit die erop uit is om het project helemaal te slopen XD.

Arloid

Nee, je neemt echter wel het drama van de 9th age server hiernaartoe, daarmee creëer je bewust of onbewust wel hokjes politiek.  Gooi daar het politieke jargon van een dronke oom op een verjaardagsfeestje bij en je hebt een vrij onaangename start van een discussie.

Van mij mag je echt een andere mening hebben en ook uiten, maar dit gaat gewoon te ver en dan ben ik ook niet op m'n tong gevallen.