Jun 05, 2020, 12:13 pm

News:

Uw advertentie op Spelhobby.nl, of een eigen pagina op de mainsite? Vraag het de admins!

Night goblins!

Started by Miniaturenschilder, Mar 24, 2020, 16:19 pm

Previous topic - Next topic

Miniaturenschilder

Zoals ik elders al noemde, ik heb per ongeluk veel Night Goblins gekocht.
Ik ben bezig met het schrijven van een regelset voor een tabletop dungeoncrawler, en daar moeten natuurlijk vijanden zijn!

Broodje_Ham

Mar 24, 2020, 16:31 pm #1 Last Edit: Mar 24, 2020, 17:21 pm by Broodje_Ham
hehe ;) ja ziet er goed ;D  uit.

ik wist helemaal niet dat  er ook goblins met pijl en boog waren  :D

goed geschilderd en leuke minies.
My Magic Scroll; https://spelhobby.nl/forum/index.php?topic=4.0 (schetsen, tekeningen)

bas_2312

Heerlijk, meer Goblins = meer beter!

Miniaturenschilder

Haha, thanks! Er zullen er zeker meer volgen! Next up: Een unit Skwuigen!

Miniaturenschilder

Zo, begonnen met de skwuigen. Voor mij vooral een leuk canvas om wat de experimenteren met verschillende kleurtonen in highlights/shades.

Duncan McDane

Apr 11, 2020, 02:46 am #5 Last Edit: Apr 11, 2020, 13:20 pm by Duncan McDane
Leuk. Vind zelf de lichtere op de beide flanken de meest geslaagde kleurenkeuze, iets rustieker dan het fellere rood. De mushrooms op de base zelf gemaakt?

BorkBork

Mooi werk!

Sluit me wel aan bij Duncan dat de wat lichtere kleurvariant net iets beter/natuurlijker over komt.

Arloid

Ik sluit mij er niet bij aan :P
Vindt de donkere net wat meer wat je van een squig kan verwachten, lekker origineel, maar de lichtere mogen er ook best wezen.

Arathorn

Ik ben ook juist fan van de iets rodere. Die komen mij meer als klassieke Squigs over.

Miniaturenschilder

:D Leuk om jullie meningen te horen!

De volgende twee worden wat geliger, ik hoop dat ik uiteindelijk een interessante variatie heb aan kleuren.
Net zoals mensen verschillende huidskleuren hebben zouden fantasy wezens dit ook moeten hebben, toch kom ik maar weinig variatie tegen. Ben van plan mijn goblins ook wat subtiel verschillende groentinten te geven.
(snap het ook wel, als je hele legers gaat schilderen wil je gewoon alles lekker dezelfde kleur knallen)

Duncan McDane

Goed plan. Wil de mijne een soort underground albino-effect geven maar goed, eerst maar eens de Challenge afverfen  ;) .

Miniaturenschilder

Ooeh vet! Albino squigs kun je heerlijk gritty en gevaarlijk maken. Ik ben benieuwd. :D

Ze zijn hier inmiddels allemaal af, ik moet de herders nog, maar het ging me bij het schilderen vooral om de squigs. Vind het een prima kleurvariatie zo! Heb er duidelijk weer wat van geleerd.

Miniaturenschilder

Vandaag een experimentje!

Ik zag laatst een techniek waarbij eerst in zwartwit de highlights/shading werd neergezet, en vervolgens met glazes het model wordt gekleurd. Totaaaal anders dan wat ik normaal doe (ik werk niet eens met een witte undercoat), maar heb het toch geprobeerd. :)

Underpainting:

En geschilderd:

horizon

Blijft een handige benadering. Ook toepasbaar zonder glazes maar met gewone verf.

Huidige model wat ik ben aan het verven ook gestart op deze manier.

Leuk legertje trouwens!

Miniaturenschilder

Thanks!

Wat bedoel je met gewone verf? Is dit ook in principe (vallejo verf + glaze medium :) )