Jun 05, 2020, 13:49 pm

News:

Welkom op Spelhobby.nl, dé site in het Nederlandse taalgebied voor alles wat met spellen te maken heeft.

Spelhobby Monthly Painting Challenge: Banding April.

Started by Duncan McDane, Apr 01, 2020, 15:47 pm

Previous topic - Next topic

Duncan McDane

Apr 01, 2020, 15:47 pm Last Edit: Apr 01, 2020, 18:14 pm by Duncan McDane
De uitdaging voor april is: beschilder een warband. Onder warband verstaan we een groep van 3 of meer modellen waarvan 1 leider. Denk bijvoorbeeld aan een groep Dungeon Adventurers, een Beastmaster met zijn Beasts, een Kill Team, een Underworlds Gang, de Lotr Reisgenoten, je AD&D Party, Je wizard met apprentice en guardian/servant, je Frostgrave, Necromunda, Saga team ( als je echt ambitieus bent ) etc. etc.

Hoe werkt het?
-Post een foto van de modellen die je wilt beschilderen, mag op de sprue zitten, mag al in elkaar zitten, mag ook al aan begonnen zijn.
-Post een foto van de modellen als je klaar bent. Wip's zijn natuurlijk ook meer dan welkom.
-De challenge loopt van 1 april t/m 30 april. Post op of voor 30 april het eindresultaat.
-Je mag - als je tijd over hebt - extra modellen of zelfs een extra warband posten ( hoe meer, hoe beter ).

Het is geen competitie. Het idee is om elkaar te stimuleren wat meer te schilderen, eens wat anders/nieuws te beschilderen en natuurlijk elkaars werk bewonderen. En zodoende de hoeveelheid ongeschilderd spul wat terug te dringen.  :)

PS: de maart-challenge ( Monster March ) blijft nog even open, om deelnemers te tijd te geven hun inzending af te maken en ook nieuw bloed te trekken. De deadline voor Banding April ( 30 april ) is een harde, dit om recht aan het challenge aspect te doen.

Duncan McDane

Apr 01, 2020, 15:51 pm #1 Last Edit: Apr 05, 2020, 18:47 pm by Duncan McDane
Goed, dit is mijn april-project, de Warhammer Underworlds Skeleton warband ( mis een bitje van mijn Ogres, dus maar even geswitched naar deze ):

Inquisitor Constantine

Tjesses... En ik zit nog in Maart...

Maar goed, ideeën te over. Genoeg Warcry om aan te beginnen.
De complete Fellowship...
Genoeg D&D modellen...
Maar ik heb al een Kill Team squad in de undercoat staan...

Maar eerst die Maartse Draak...

WB

Voor mij al een bestaand projectje, maar dat kan hier ook mooi in meegenomen worden, iets meer dan een Warband maar een complete factie "Chapter" van het spel "The Edge - Dawnfall". 5 modellen al af en de laatste 8 allemaal al wat werk voor gedaan, maar die gaan er deze maand ook aan geloven om afgeschilderd te worden!

Inquisitor Constantine

Duncan McDane

Aparte modellen ( Awaken Realms he  ;D ) maar heel leuk. Mooie goodie kleurenkeuze, net projectje hoor.

WB

Yep, beetje apart maar wel supergaaf! Het laatste beetje mensheid in die universe moet ook wel een beetje good guys fibe hebben, qua kleuren schema beetje gejat van mijn Warmachine Cygnar, maar dat werkt hier ook gewoon goed bij :)  nog een paar uurtjes werk en dan zijn de volgende 3 weer klaar!

Inquisitor Constantine

Zo... keuze gemaakt.

Kill Team Cassius uit Deathwatch Overkill, want die staan in elkaar en ook al in de undercoat. Ik begin met deze vier modellen, maar we zullen zien of ik er meer gedaan krijg.

Rolo

Broodje_Ham

Apr 17, 2020, 16:39 pm #9 Last Edit: Apr 17, 2020, 17:34 pm by Broodje_Ham
hey... kheb ook een skeleton warband met liche (beetje jammer maargoed. ) ;)

ze bewogen...niet ik... :P

edit; btw, zal ik gaan voor paars armour en robes donkergroen... of juist andersom groen armour en robes etc paars.... ?
My Magic Scroll; https://spelhobby.nl/forum/index.php?topic=4.0 (schetsen, tekeningen)

Braxandur

Ik heb ook maar wat meegekwast, maar ben een beetje van het geplande pad afgegaan. initieel was het doel om de skelletten warband uit Warhammer Underworlds te doen, maar toen kwam een kickstarter pakketje binnen en werd ik afgeleid door wat er in zat...

Ik ben begonnen aan een Nurgle Sorcerer van MOM Miniatures, die samen met een stel zombies een warband moet gaan vormen.
Eerst de Nurgle sorcerer:

Eerst heb ik wat basis kleuren op de huid en botten gesmeerd, gevold door repectievelijk agrax op de botten en een paarse wash voor huidplooien en de tentakel:

De huid is gehighlite, wat er zover ingezoomd best grof uitziet :)

De armor plates zijn groen gemaakt, de bel brons en de straps en hoorns bruin:

Wederom een Agrax wash:

Dit weer gehighlite en de cloth maar een lichte kleur gegeven (flayed one sin + sepia wash) en de bladzijden in het boek gewoon een sepia wash over wit:

Gister wat detail werk, de pusbultjes wat verder uitgewerkt, geprobeerd om de huid er omheen er aangetast uit te laten zien, de hoorn, hoef en riemen gehighlite en wat in het boek "geschreven"

Inquisitor Constantine

Duncan McDane

Heerlijk lomp en bruut model, en ze kosten ook nog eens geen drol.

@Ham: Zou de purple cloak bij je leader doen ( was in het verleden ook een "dure" kleur en het gaf status aan ) en de rest van de skellies groene kleding. Wbt armor, je kunt het omdraaien dus de leader groen en de skellies paars, zijn ze voor het oog wel een eenheid maar zie je toch meteen wie de baas is. Anders kun je ook een paar paarse onderdelen/details op het armor van de skeletten paars maken.

Broodje_Ham

Apr 21, 2020, 15:45 pm #13 Last Edit: Apr 21, 2020, 16:31 pm by Broodje_Ham
hey, zo goed als klaar;

edit, achterkant;

zo da wasum, wat is het volgende maand? :)

edit2; op de foto's ziet het er wat anders uit... ik zit te kijken, zal ik de skellies nog een oppoets beurt geven... nog een keer "bone" en een wash?

andere lichtinval

My Magic Scroll; https://spelhobby.nl/forum/index.php?topic=4.0 (schetsen, tekeningen)

bas_2312

Ok, ik doe ook mee.

Een Jedi met wat Clone bodyguards:

Kijken of ik ze nog af krijg voor het einde van de maand.