May 16, 2021, 17:46 pm

News:

Welkom op Spelhobby.nl, dé site in het Nederlandse taalgebied voor alles wat met spellen te maken heeft.

Walking dead all- out war/ call to arms

Started by Onimusha, Apr 08, 2020, 13:46 pm

Previous topic - Next topic

Onimusha

Walking dead all out war begon als een zeer succesvolle kickstarter van mantic games, de game is gebaseerd op de comic reeks en sommige bekende gezichten uit de tv serie zie je hier dus niet in en omgekeerd.
Ik speel het nu 2 jaar en heb alles tot en met wave 5, naast de setting vind ik de diverse spel varianten ook erg geslaagd, zo kun je het net als fallout, solo, PvE en PVP spelen, maar ook nog als een bordspel op platen ( here's Negan).
Sinds de huidige wave 7 worden de miniaturen uit resin gemaakt, dat is een grote stap voor meer gedetailleerde minis, ook al was ik erg tevreden over de miniaturen, dit juich ik alleen maar toe.

bas_2312

Leuk dat dit gespeeld wordt :)

Ik heb zelf de Kickstarter set plus wat extras liggen, maar helaas nog nooit wat mee gedaan.

Onimusha

Dat wordt dus tijd dan om er iets mee te doen, in deze tijden is de setting natuurlijk erg cool en je kunt het solo spelen, in de mantic webshop en op boardgamegeek https://boardgamegeek.com/boardgame/191301/walking-dead-all-out-war vind je veel scenraio's en campaigns.

bas_2312

Blijkbaar moet ik die Solo Gouvernor set even halen om het spel in deze lockdown-tijden te kunnen spelen.

Onimusha

Mantic heeft momenteel een sale, de starterset kost bijv. maar 22,50, ze hebben gratis verzending vanaf 30 euro tijdelijk.
https://www.manticgames.com/games/warehouse-clearance/

Hier vind je oa de solo regels, maar ook scnenarios
https://www.manticgames.com/mantic-games-free-rules/

Ken je trouwens de call to arms variant, dit is de echte player vs player skirmish game met hordes aan zombies ( deze zitten dan op movement trays)

Rolo

Ziet er absoluut goed uit. Gek genoeg weerhoudt mij de gedachte dat ik met een echte persoon (omdat hij toevallig voor de TV serie is gecast) om daar nu miniaturen van te willen hebben en/of ermee te gaan spelen. Soort van persoonlijk storing denk ik hoor, maar er zijn natuurlijk tal van dit soort spellen en daarom zou mijn voorkeur hier niet naar uit gaan. Vind die tabletop afbeeldingen hierboven wel echt sprekend de serie! Knap gedaan en zet gelijk een goede sfeer voor veel gore-avonturen!

have fun!

Warhammer 40K Adventures of a Noob
Blogging about my (re)entry to the great hobby of miniature gaming.

bas_2312

Quote from: Rolo on Apr 10, 2020, 13:40 pmZiet er absoluut goed uit. Gek genoeg weerhoudt mij de gedachte dat ik met een echte persoon (omdat hij toevallig voor de TV serie is gecast) om daar nu miniaturen van te willen hebben en/of ermee te gaan spelen. Soort van persoonlijk storing denk ik hoor, maar er zijn natuurlijk tal van dit soort spellen en daarom zou mijn voorkeur hier niet naar uit gaan. Vind die tabletop afbeeldingen hierboven wel echt sprekend de serie! Knap gedaan en zet gelijk een goede sfeer voor veel gore-avonturen!

have fun!

De poppen zijn niet gebaseerd op de tv-serie, maar op de comics. Je speelt dus ook niet met een 'echt persoon' als je het zo zou willen zien.

Is dat Call to Arms leuk? Ik vond het mooie aan de game toen het eerst uitkwam juist dat het humans vs. humans is met de zombie dreiging op de achtergrond. Werkt dat in de grote versie ook nog zo?

Rolo

Duncan McDane

Ziet er leuk uit. Niet gebacked destijds want was een beetje Zombie(cide) moe en de kwaliteit van Manticmodellen was vrij wisselvallig tot aan deze KS maar dit is toch wel heel aardig hoor. Misschien, tzt, ooit...  ;)

Rolo

Ben inmiddels gestart met zombies te spelen. Echter niet Walking dead maar Last Days.

Ik kies volledig mijn eigen modellen, klein voordeel.

Speel natuurlijk solo nu, maar erg leuk. Inmiddels aardig wat geschilderd en nu tijd voor terrein.