Jan 25, 2021, 15:37 pm

News:

Uw advertentie op Spelhobby.nl, of een eigen pagina op de mainsite? Vraag het de admins!

Arloid game counter tekenhoek

Started by Arloid, Apr 16, 2020, 22:39 pm

Previous topic - Next topic

Arloid

Hallo allemaal,
aangezien er met corona niet zo heel veel te doen valt ben ik maar aan het tekenen begonnen.
Heb dus gekozen om rpg tokens te maken die weer gebruikt kunnen worden nadat deze hele crisis voorbij is.
Al moet ik zeggen dat ik nog niet zo heel veel ervaring heb betreft zowel rpgs als tekenen, maar goed de eerste token begint nu wel aardig vorm te krijgen.

Net begonnen met shading van de hoorns...

Wat schaduw lijnen, weet niet of deze de moeite waard zijn aangezien de tokens uiteindelijk maar 1"x1" inch worden.

Huidige plan
Moet eerlijk zijn dat ik dit project echt zonder enige vorm van richting ben begonnen.
In eerste instantie dacht ik aan een "token leger" maar ben toch wat meer van de miniaturen betreft het wargamen en het is mij nog niet voor gekomen dat ik ergens tussendoor een potje kan spelen of spontaan tijdens het werk een afspraak voor een potje maak dus waarom zou ik. Dacht ook even om iets van een bordspel te maken maar ben ook hier niet zo van en heb eigenlijk geen zin om een heel bordspel te ontwerpen.

Maar goed, voor het huidige idee.
Ben niet zo van Dungeons and Dragons, is mij wat te combat focused en aangezien ik op dit moment geen spelgroep heb en ook niet weet wat het volgende spel wordt ga ik maar voor iets wat voor van alles kan gebruiken.

Afhankelijk hoe het met tekenen gaat is het eerste plan om een gehele armor set te tekenen met wapens, hier wil ik wat variaties op hebben zodat er ook meer dan één soort character mee te spelen valt. Dus niet alleen een knight harnas maar ook een set armor voor een men-at-arms en wat stealthier gear of iets wat bij een wizard past. Zelfde geldt voor wapens. Het eerste setje armor zal wat van een viking/dwerg thema hebben maar de rest wil ik toch wat algemener hebben. Dat is even het plan voor nu, later wil ik mij wat meer focussen op story en travel gerelateerde items en hopelijk iets van een inventory mat om alles op te leggen.

Aerendar Valandil

Dus een character sheet maar dan met tokens, begrijp ik dat goed?

Arloid

Min of meer, een character sheet is niet de focus maar het lijkt mij wel leuk om een mat te maken waarop je inventory kan neerleggen. Dacht meer in de richting van een organizer.

Denk niet dat het een character sheet gaat vervangen.

Arloid

Voortgang van vanavond, moet zeggen dat brons echt een rot oppervlak is om schaduw/glans aan toe te voegen, heb het daarom vrij miniem wat "highlights" aan toegevoegd. Ben er verder wel redelijk blij mee, ga de noseguard een andere keer even wat verfijnen aan de onderkant want de line art is mij net een tikkeltje te ruw.