Oct 21, 2021, 05:55 am

News:

Uw advertentie op Spelhobby.nl, of een eigen pagina op de mainsite? Vraag het de admins!

Confrontation-Classic. The Legendary Sans Detour Kickstarter

Started by Duncan McDane, Dec 26, 2019, 15:02 pm

Previous topic - Next topic

Duncan McDane

Nieuws van Sans Detour ( Confrontation: Classic ) en het is geen goed nieuws:

https://www.kickstarter.com/projects/sansdetour/confrontation-classic-the-legendary-skirmish-game/comments

It's pretty clear with this announcement on their Facebook page that refunds are getting out the question...
Here is the translation in english for those who don't speak french :

"Hello everyone,

At the end of the year, we are taking stock of our various projects.

Sans Détour is going through a very difficult period. Our company is trying to restructure and launch its activity.

The first actions will be to stop direct selling and the immediate closure of our Villeurbanne depot. In the future, our logistics will be entirely outsourced.

You have until December 31 to place orders on our online site. We continue to deliver all orders.

After this date, we will remove most titles from the catalog.

Regarding our other licenses and pending files, end year holidays and strikes do not allow us to advance as quickly as we wish. Our projects are idling, but not abandoned. Many discussions are underway for the relaunch of Sans Détour.

The offices will be closed from December 23 to January 6.

We will meet you after the holidays and our move for more information.

We wish you a very happy holiday season.

Sans Détour"

Ben bang dat een hoop backers naar hun centjes kunnen fluiten  :'(.
Daarnaast hangt er om een van de eigenaren een vage constructie van diverse bv'tjes en zijn de de licentie met Chaosium kwijt. Chaosium, dat ook nog geld van ze krijgt. Ben bang dat deze kickstarter voor SD de laatste hoop was om gaten met gaten te vullen, maar het lijkt erop dat ze zelfs niet eens aan al hun resinverplichtingen kunnen voldoen ( mallen waren aanwezig, alleen een kwestie van casten en versturen ) en ziet het er dus heel somber uit.  :-\

Inquisitor Constantine

Zo blij dat ik hier op tijd uitgestapt ben. Misschien was het ook te ambitieus.

Duncan McDane

Ditto. Het een op een omzetten van multiparts metal naar pvc zonder ook maar een model te hebben geshowed was voor mij de rode vlag. Ergste is nog dat ze inmiddels al wel diverse greens hebben verkocht, waarvan we nog maar af moeten wachten of die bij een eventuele herstart 3.0 ooit nog opduiken.
Lijkt erop dat we afhankelijk zijn en blijven van Cadwallon ( geen linkje, want ze casten zonder IP-rechten ) voor onze Rackham/Confrontationbehoeftes.

wicked dwarf

Ik ben ook blij dat ik eruit gestapt ben. De wijze waarop zij communiceerden was een rode vlag, niets laten zien en ondertussen had ik voldoende kennis vergaard over het produceren van miniaturen dat ik wist dat ze het niet gingen redden om al hun beloften in te lossen met het geld wat ze hadden. En gezien ik al met andere projecten geld was kwijtgeraakt, koos ik toch maar om op te stappen.

Duncan McDane

Ze leven kennelijk nog steeds. Uit de comments:
https://www.doctrine.fr/d/CA/Lyon/2020/C68D85FE694B7E65BE04D

En in het kort - met dank aan backer Adrien Lochon -:
Sans Detour has been sued for some kind of contract problem on another game. It took a few years but finally a Judge stated that Sans Detour won (this is a very quick summary). So basically, the company still exists. Not sure about what they are doing but they are alive =).

Ben benieuwd maar het lijkt erop dat de slag gewonnen is maar de oorlog al verloren. De vaste kosten gaan namelijk gewoon door, de Tinnen Roos werkt ook niet voor een glaasje water en zelfs het resin casten levert problemen op.  :-X

Inquisitor Constantine

Je ne parlez paz baguette. Dus wat staat daar nu eigenlijk?

Duncan McDane

Rechtsboven komt bij mij een "deze pagina vertalen?" pop-up. Bij jou niet?
Maar het is dus een claimformulier voor een gerechtelijke liquidatie.
Kunnen we stellen dat het definitief over & uit is met Sans Detour. Hoop dat de Tinnen Roos er niet al teveel bij in is geschoten.

Inquisitor Constantine

Quote from: Duncan McDane on Aug 12, 2020, 14:12 pmRechtsboven komt bij mij een "deze pagina vertalen?" pop-up. Bij jou niet?

Nee, pop-ups blokkeer ik. ;)

QuoteMaar het is dus een claimformulier voor een gerechtelijke liquidatie.
Kunnen we stellen dat het definitief over & uit is met Sans Detour. Hoop dat de Tinnen Roos er niet al teveel bij in is geschoten.

Nou, dan is er geen weg meer terug voor ze... :P

Was wel te verwachten, ze hebben er echt een zooitje van gemaakt.

Duncan McDane

Afwachten wat er met de mallen gaat gebeuren. Lach me rot als die alsnog naar de Cadwallallon-jongens uit Oekraine(?) gaan. Kunnen ze eindelijk legaal hun spul op de markt brengen.