Sep 19, 2021, 08:25 am

News:

Uw advertentie op Spelhobby.nl, of een eigen pagina op de mainsite? Vraag het de admins!

Battletech krijgt een sterkere concurrentiepositie

Started by Lionhammer, Aug 14, 2021, 01:37 am

Previous topic - Next topic

Lionhammer

Aug 14, 2021, 01:37 am Last Edit: Aug 14, 2021, 01:40 am by Lionhammer

We hebben nu steeds meer spelers die hebben besloten om Games Workshop te boycotten. Daardoor is ook, waaronder bij de Arch Warhammer community, steeds meer aandacht voor een andere tabletop game; Battletech. Recentelijk zijn er steeds meer spelers gekomen voor het spel en ook DUncan Rhodes heeft aangekondigd om een painting video over te maken.

Arch besprak dit met een van de Battletech channels van Tex. Na de broadcast werd Tex overvallen door haatberichten van vermoedelijk de Sigmarxist reddit group.

Roland

Persoonlijk denk ik een tijdelijke afwijking. Gros blijft gewoon GW spelen. We zijn allemaal to much invested.

Daarnaast biedt GW veel meer dan alleen het spel en super mini's.

Overigens is er niet alrijd al ruimte geweest om naadt GW 2 of 3 andere systemen te spelen? Zelf speel ik er nu 1 naast GW maar daar komem er vast nog wel wat bij. Toch zal ik ook 40K en KillTeam spelen. En 1995 WHQ en old Necromunda!

Warhammer 40K Adventures of a Noob
Blogging about my (re)entry to the great hobby of miniature gaming.

Aerendar Valandil

Ik zie bij de GW-spelers op mijn club - 40K - een sterke verknochtheid aan GW. Geld speelt meeestal geen rol, het heeft een grot een intensieve spel- en -toernooi-infrastructuur, en de fluff wordt gewaardeerd.

En er zijn een paar andere factoren: ik zie er een stel die midden in de kinderen zitten en verder ook nog wel watcwillen met hun leven, dus maar voor een game en een community tijd hebben. Die gaan niet weg. Ze spreken hun belangstelling wel uit voor andere systemen, maar de bottom line is toch altijd: ik hou het bij 40K.

En jonkies beginnen ermee en raken invested, die zijn ook niet op zoek.

Uiteindelijk is het aantal mensen dat uitstapt, of misschien beter gezegd, het verlies dat die mensen opleveren beperkt. Zeurende ouwe gamers waren er altijd al, en die vulden hun leger alleen maar een beetje aan en haalden hun spul cheap ergens vandaan of zaten over hun oren in andere systemen. Dat is nu ook zo. Zij hadden hun winst al opgebracht.

Wat verder wil zeggend at we gewoon onze spelletjes moeten blijven spelen, en het fijn is als er weer eens een game is die weer wat mensen van GW afknabbelt. Niet zozeer omdat GW kleiner moet worden, maar omdat het goed is als de hobby niet alleen uit GW bestaat en er genoeg anders te beleven is.

Gewoon zo doorgaan als we nu doen, en misschien nog wat enthousiaster.

Lionhammer

Aug 15, 2021, 21:36 pm #3 Last Edit: Aug 15, 2021, 21:58 pm by Lionhammer
Quote from: Aerendar Valandil on Aug 14, 2021, 14:23 pmmaar omdat het goed is als de hobby niet alleen uit GW bestaat en er genoeg anders te beleven is.
Dit. Daarom is het ook fijn om te zien dat er competitie is dankzij andere tabletop games met een ander soort ruleset voor als er gamers zijn die iets anders willen. Battletech heeft zelf meer een style van de oude Tabletop RPG. Dat komt ook niet meer veel voor since the RPG elementen steeds vaker weg blijven uit moderne wargames.

Inmiddels gaat het mete Battletech youtuber Tex beter. de Moderators van battletech reddit hebben naar de Sigmarxisten duidelijk gemaakt dat hun gedrag niet wordt gewaardeerdt.

Aerendar Valandil

Lionhammer

Quote from: Aerendar Valandil on Aug 21, 2021, 20:43 pmHoe uit dat zich, dat RPG-element?

Vooral in een vorm van een battlesheet. Daarin houd je de stats en detailed damage bij die best veel invloed hebben op de models in de game. Dus als een bepaalde arm damage heeft kan de wapen die daaraan vast zit minder goed functioneren of helemaal niet.

Roland

Holy shit, dat ziet er gedetailleerd uit ja. Heat, inernal structure... nice!

Warhammer 40K Adventures of a Noob
Blogging about my (re)entry to the great hobby of miniature gaming.

Lionhammer

Quote from: Roland on Aug 22, 2021, 10:06 amHoly shit, dat ziet er gedetailleerd uit ja. Heat, inernal structure... nice!
Inderdaad :D. En het is ook nog niet oud; van 2010. Denk dat de meeste mensen zullen denken dat het uit een eerdere editie komt.
Daarnaast is tabletop complexity ook gebleven in Battletech en hebben ze nooit last gehad van de "streamline curse".