Feb 01, 2023, 11:02 am

News:

Welkom op Spelhobby.nl, dé site in het Nederlandse taalgebied voor alles wat met spellen te maken heeft.

A Song of Ice and Fire - ASOIAF

Started by Roland, Sep 03, 2021, 11:07 am

Previous topic - Next topic

Roland

Sep 03, 2021, 11:07 am Last Edit: Sep 03, 2021, 11:09 am by Roland

Spel is inmiddels al een langere tijd uit, maar vond geen topics hierover op dit forum.
Hoe dan ook, gister een demopotje gespeeld met Starks vs Greyjoy (zelf Starks mogen lenen op de club) en was al overtuigd, maar nu helemaal dat ik toch ook weer een fantasy game ga spelen!

Erg leuk spel. Snel, dynamisch en vooral leuk tacktisch. Maar toch ook wel erg toegankelijk voor een miniature table top wargame.

Leuke aspecten zijn dat je non-combat units hebt die zowel een special ability uit zichzelf geven als je ze ook activeert zoals combat-units maar dan een keus uit 6 tactics kunt laten maken om bv. een extra aanval, move, panic-test, heal of nog meer leuks te doen. Deze 6 verdeel je met je tegenstander iedere battle round.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om debuffs te spelen op je tegenstander. Zoals reroll alle to-hit, to-save of panic-test dice. Deze kies jij dan dat hij dat moet doen. Erg nasty.

En je hebt ook nog tactische kaarten, standaard 3 per beurt en deze geven je de mogelijkheid om net even die extra push te geven, of nou ja, eigenlijk extra karakter aan jou troepen te geven passend bij je factie (of beter gezegd, House!) Dit is dan een standaard deck per house + aangevuld door kaarten specifiek van je commander die je kiets. Dat maken ze ook weer extra interessant.

Het is dus geen turn-based, maar activatie spel. Om en om een unit activeren, combat of non-combat.
De combat units staan uiteraard op je table top.

Wat ook super is, koop je een beginner doos van een bepaalde House. Daar zit echt letterlijk alles in wat je nodig hebt om te spelen. Dus voldoende punten om een leger te maken, alle boeken, cards, dice, rulers, terrein you name it. Miniaturen zien er ook echt goed uit!

Zoals je leest, ik ben overtuigd. Heb ook direct een House Greyjoy starter set besteld. Gewoon omdat ik die wel een vette lore vind hebben en cool (nasty) eruit zien. Iedere House heeft gewoon echt zijn eigen tricks.

Ohh voor diegene die het nog niet door had, A Song of Ice and Fire, ook wel ASOIAF is natuurlijk Game of Thrones. Alleen dan gebaseerd dus op de boeken. Alle bekende karakters zijn er, maar niet op basis van de TV-helden.

Het is uitgegeven door de bekende uitgeven CMON. Neem zelf ook maar een kijkje.
https://www.cmon.com/product/a-song-of-ice-fire-tmg

Wie speelt dit nog meer? Show me your army(s) en wat is je ervaring? Evt. tips voor mijn Greyjoy?

Warhammer 40K Adventures of a Noob
Blogging about my (re)entry to the great hobby of miniature gaming.

Roland

Mijn Greyjoy starter box eergister ontvangen. Helemaal top. Zo compleet. Echt letterlijk alles tot het regelboek aan toe in z'n starter set. Goed werk van CMON.

Merk ook op social media aks facdbook en Discord een behoorlijke NL community al. Lijkt niet iets tijdelijks, maar je weet het niet.

Nog andere hier die het spelen?

Roland

Nov 12, 2021, 00:39 am #2 Last Edit: Nov 12, 2021, 00:42 am by Roland
Ok. Ik ben inmiddels heel wat verder met deze game. Naast dat ik een paar potjes achter de rug heb, heb ik wel ervaren dat nieuwe modellen lastig zijn om aan te komen in NL. Het releasen gaat best Ok, leuk nieuw spul, maar het komt zeer beperkt naar Europa laat staan naar Nederland...

Hoe dan ook de gameplay is echt leuk en modellen zijn gewoon cool.

Ik ben ze inmiddels ook gaan schilderen en mijn eerste unit klaar. Hier een slideshow, heb er iets speciaals van  gemaakt al zeg ik het zelf.