Jun 05, 2020, 12:10 pm

News:

Welkom op Spelhobby.nl, dé site in het Nederlandse taalgebied voor alles wat met spellen te maken heeft.

Nemesis aliens met colourshift paint

Started by Miniaturenschilder, Jan 14, 2020, 10:47 am

Previous topic - Next topic

Miniaturenschilder

Voor het bordspel Nemesis heb ik besloten om de aliens met colourshift verf te schilderen. Het effect is gaaf!
Ook zeker goed bruikbaar voor Tyranids of Necrons.

mezzin

Ziet er goed uit zit zelf te denken om mijn gene stealers van space hulk zo te schilderen.

Welke is dit de vallejo of green stuff world versie?

Zag op youtube the vallejo versie en die was zo gaaf zeker voor aliens gene stealers etc.

Miniaturenschilder

Dit is de versie van GSW. Ben er erg tevreden over!

mezzin

En is die airbrush of geschilderd ? ik zag dat het nog wel uitmaakte voor het effect. Moet zelf nog mijn airbrush set compleet maken en een plek vinden in huis dus voorlopig nog even kwasten.

Duncan McDane

Leuk effect, twijfel erover om mijn Necron warband voor Kill Team ook met shifting colours te schilderen.

Scar

Follow me on FaceBook: Scar's Miniature Madness
Instagram: Scarsminimadness

Ramors

Voor mij als noob... hoe werkt het ? Kwasten of sprayen en dan klaar ? Of moet je van verschillende hoeken sprayen oid ?

Miniaturenschilder

Je kunt het zowel met drybrush als met penseel schilderen. Ik heb gekwast. Belangrijk is een (liefst glanzend)zwarte onderlaag. De verf is vrij dun en tegelijk best gepigmenteerd. Voorzichtig 3 lagen schilderen en klaar. :) Uitkijken dat de verf niet gaat "poolen", dan reflecteerd er alleen maar paars namelijk. Bij een goede gelijkmatige dekking reflecteert het de verschillende kleuren.

Daarna heb ik nog een drybrush gedaan met wat zilver er door gemengd voor wat meer contrast.