Apr 01, 2020, 22:41 pm

News:

Welkom op Spelhobby.nl, dé site in het Nederlandse taalgebied voor alles wat met spellen te maken heeft.

MeZZiN stelt voor

Started by mezzin, Jan 15, 2020, 11:54 am

Previous topic - Next topic

mezzin

Hallo allemaal,

Via een kickstarter Myth de GW binnen gelopen om verf te kopen en gelijk besmet met 40k en daardoor op GW hobby terecht gekomen jaren terug. Een beetje verslingerd geraakt met de modellen van de warhammer omdat het eigenlijk twee dingen gecombineerd het hobby gedeelte schilderen en models maken en spelen van een spel.

Na wat schilder werk van mijn Dark Angels en weinig tijd hebben voor het spel 40k zelf meer boardgames gaan spelen en die minis gaan schilderen. Wat een uitdaging op zichzelf is omdat de kwaliteit van de minis wel heel beroerd is in vergelijking met GW. Maar je speelt er wel mee ipv met 40k waar ik de tijd niet voor had.

Maar over de tijd meer boardgames gespeeld omdat het toegankelijker is en makkelijk op de tafel te krijgen plus mijn vrouw speelt graag een bordspel maar wel een zonder conflict. De kids zijn nu ook verder opgegroeid dat ze ook weer meer kunnen spelen dus de meeste euro's kunnen nu ook door hun gespeeld worden. Zelf engels is niet het grootste probleem meer. Maar de hobby ging meer naar de achtergrond.

Paar jaar geleden huis gekocht en te veel tijd met kids en werk etc weinig hobby tijd en elke dag dat ik niet aan de hobby ging werdt het steeds moeilijker om weer opnieuw te starten. Plus de berg van minis van ook een aantal kickstarter helpt het verhaal natuurlijk helemaal niet.

Dus na einde vorige jaar weer bord spellen volledig opgepakt en een punt gemaakt elke week een aantal spellen te spelen. En ook mijn hobby ook op te pakken. Dus vorige week weer GW binnen gestapt en tja weer helemaal ingezogen. Blij dat ik nooit aan 7th begonnen ben zodat ik vers met 8th kan beginnen. Plus kan mijn Dark Angels nu weer inzetten. Heb nog zat modellen met een paar dingen kopen kan ik een redelijk army maken. Dus wil dat weer oppakken alleen meer het hobby deel en spellen is een tweede.

Mijn interesses:
Bord spellen
  • Euro games
  • Thematische games

Miniatures / wargames
  • 40k 8th (Dark Angels / Sister of Battle)
  • Infinity
  • skirmish games

En voornamelijk de hobby er om heen schilderen en models maken. Zit te denken om 40k even te laten voor nu een eerste te beginnen met kill team. Wel de models zonder een hele army te moeten schilderen. En de meeste minis voor kill team heb ik klaar of kan ik redelijk snel maken met wat ik al heb. Heb nog wel de sister of battle box gekocht omdat ik ooit dat ook wilde maar toen waren de model er niet en tja tijd.

Arloid

Hoi MeZZiN, leuk jouw hier ook te zien, ben benieuwd hoe jij je deadzone gaat schilderen zodra je daar aan toe bent en we beide tijd voor een potje hebben 😜

Ramors

Leuk dat er weer mensen bijkomen! Herkenbaar verhaal 😃

mezzin

Voorlopig even focus op 40k omdat ik het een beetje zat ben geen army te hebben en wat focus heb al wat dingen geschilderd dus hopelijk sneller klaar.

Misschien dat ik deadzone wel in elkaar zet om te spelen maar goed dan gaat het al redelijk snel over op schilderen.

Dhrax

Welkom ;)

Dat 'GW ingezogen worden' klinkt veel hier bekend in de oren denk ik hehe ^^
AoS Maggotkin of Nurgle
AoS Fyreslayers

Duncan McDane

Wel wat verlaat, maar nog steeds een warm welkom ;-).