Jun 07, 2020, 00:54 am

News:

Uw advertentie op Spelhobby.nl, of een eigen pagina op de mainsite? Vraag het de admins!

Monthly Painting Challenge: Freebruari

Started by Duncan McDane, Jan 21, 2020, 15:00 pm

Previous topic - Next topic

Duncan McDane

Nu Canuari ( yes, I actually can finish a model  ;D ) de derde helft ingaat leek het me wel leuk om ook een maandelijks schilderthema op dit forum te organiseren. Alle beetjes helpen namelijk om de shelf of shame aan te pakken.
Goed, Freebruari dus. Het idee is om een model wat je gekregen hebt van start tot finish af te schilderen binnen 1 maand. Meer modellen mag natuurlijk ook. Een snel opzetje:

1: Post een foto het model zoals je het gekregen hebt met naam/alias van de gever. Mag ook een promo van de winkel zijn, of een ruiltje, zolang er maar geen geld aan te pas is gekomen.
2: Post een foto als het klaar is ( wip's mag natuurlijk ook ), en "klaar" betekent dus beschilderd, gebased en voorzien van een vernislaagje. Klaar om gebruikt te worden dus. Kwaliteit boeit niet, het gaat om het idee.
3: Beloning? Geen, anders dan dat je aan het backlog hebt gewerkt en het leuk is om aan de gever te laten zien dat er ook inderdaad wat met zijn/haar model is gebeurd  ;).

Wat vinden we hiervan en is hier ook animo voor?
Zo ja, heb al een paar thema's voor de komende maanden in m'n hoofd ( March of the Warbands - Warband van 3+ modellen beschilderen, Big April, model van minimaal Ogre formaat beschilderen etc. ).

Inquisitor Constantine

Volgens mij word ik door de OP hier zo'n beetje gechanteerd om hier aan mee te doen, maar zeker een leuk idee.

Ik heb de miniaturen al min of meer in mijn hoofd, dus ga alvast maar eens primen.

Andere idee├źn:

Month of the Mayden - schilder in mei een model van een vrouwelijk figuur.

Movember: schilder in november een model met een snor en/of baard.

Secret Santa: stuur voor december een model naar een andere deelnemer, en schilder het model dat je krijgt.

Duncan McDane

;D . heb niets met baarden/snorren maar alle suggesties en voorstellen zijn welkom. Als er maar gekwast wordt  :P .

Inquisitor Constantine

Ik zal dan maar beginnen, denk ik.

Ik heb van Duncan McDane een aantal modellen gehad - ben het merk even vergeten. Intussen staan ze in de undercoat, maar ik zou er toch een paar af van moeten kunnen krijgen.

Duncan McDane

Feb 04, 2020, 13:43 pm #4 Last Edit: Feb 04, 2020, 17:55 pm by Duncan McDane
Excalibur female barbarians. Nou, dan kan ik niet achterblijven, post straks wel even wat.
Sorry, Amazons. Enfin, wel van Excalibur dus, helaas OOP.

Inquisitor Constantine

Check, Excalibur. Maakte erg leuke modellen.

Duncan McDane

Even aanzwengelen, hier 2 mino's (recasts  :'( ), een ongewenste bijvangst uit een lotje dus prima om te kijken of er nog iets mee te doen is. Details zijn op sommige plekken niet goed, hoorns heb ik detail in moeten beitelen, de oren zijn deels niet meegecast dus dat wordt nog ff puttyen maar goed, leuk om ff als vluggertje voor de dungeon erdoor te drukken.
Modellen zijn matige kopieen van klassieke Citadel 3e editie mino's ( 1985-1987 serie ).

Inquisitor Constantine

Broodje_Ham

Hoe werkt dit?
Gewoon een modelletje kopen en dat naar iemand op sturen? o.i.d.
en vervolgens een modelletje krijgen? ???
My Magic Scroll; https://spelhobby.nl/forum/index.php?topic=4.0 (schetsen, tekeningen)

Duncan McDane

Mag, maar je hebt vast wel eens een model ergens bij gekregen of geruild of weggegeven, dat is het idee dus. Maar aangezien behalve IC en ik niemand meedoet is wmb ieder model nu welkom, zolang je maar een foto maakt van als je begint en het eindresultaat - en eventuele wip's -  ;D .

Broodje_Ham

Feb 23, 2020, 00:27 am #10 Last Edit: Feb 23, 2020, 00:29 am by Broodje_Ham
ok, dan koop ik v/d week een modeletje... naar wie kan ik uhm sturen, en is er nog een bepaald thema?

edit; ik zie net dat er niet betaald moet worden... alleen , ja dan heb ik er geen...

edit2; maar ik vindt het idee echt leuk.
My Magic Scroll; https://spelhobby.nl/forum/index.php?topic=4.0 (schetsen, tekeningen)

Duncan McDane

Heb je nog nooit een model cadeau van iemand gekregen of geruild tegen een ander model?

Broodje_Ham

Inquisitor Constantine

Quote from: Broodje_Ham on Feb 23, 2020, 17:20 pmnee :-[  ;)

Mag ook een model bij een White Dwarf zijn, of een bonus model dat je krijgt als je bij bepaalde merken besteld.

Duncan McDane

Dan doe je met de volgende challenge mee ;-). We verzinnen wel iets leuks.