Dec 08, 2022, 06:10 am

News:

Welkom op Spelhobby.nl, dé site in het Nederlandse taalgebied voor alles wat met spellen te maken heeft.

Holy Company of Fisterra - STL FIles by Ezipion ( 3D printer files )

Started by Duncan McDane, Feb 09, 2020, 15:04 pm

Previous topic - Next topic

Duncan McDane

https://www.kickstarter.com/projects/holycompany/holy-company-of-fisterra-stl-files-by-ezipion?ref=project_facebook&fbclid=IwAR3mjnXuU-8-1VdQkCP2W1m4_QXeTTUFeb-LAlORG9vlCPS9g4l23RBFfGM

Ik vin het geweldige aansprekende modellen, maar 3D printen van modellen begin ik voorlopig nog niet aan, die sedimentlaagjes bij betaalbare printers zijn wmb een no-go. Over een paar jaar wellicht, als de techniek verbeterd is en de prijzen genormaliseerd  :)

Arloid

Sedimentlaagjes zullen bij fdm printers er nooit uitgaan, is eenmaal hoe die printers werken en zullen er alleen maar uitgaan zodra we hele kleine laagjes kunnen printen. Dat is gewoon niet haalbaar aangezien dat echt heel lang duurt.

Resin printers zijn daar veel beter en tegenwoordig ongeveer even duur. Helaas is die resin een chemisch goedje.

Duncan McDane

Hm, dat zou dan dus buiten in de schuur moeten, zo'n resin printer. Tzt het overwegen waard want wat je af en toe aan prints ziet, zonde tijd, geld en moeite.

Arloid

Fdm geprinte modellen zijn nog wel glad te krijgen trouwens.
meest makkelijke is om ze van een laag primer te voorzien en er dan een vernis laag overheen te doen, dit herhaal je een keer of 2 tot er geen laagjes meer te zien zijn.

Gaat natuurlijk fijne detail niet ten goede.

Duncan McDane

Nee, dat zou wel prima werken op terrein etc. maar niet echt op scherpe designs en kleine details als miniaturen. Voor mij telt het eindproduct, niet de reis er naartoe  ;) .